Ancheta DNA in dosarul politicienilor din Timis care au incercat sa corupa un deputat AUR face o prima victima. Directorul STPT Timisoara, Nicolae Bitea, a demisionat din functie

La doar cateva zile dupa ce DNA a anuntat ca liberalul Nicolae Bitea este urmarit penal pentru dare de mita, alaturi de deputatul Cosmin Sandru, pentru ca ar fi incercat sa corupa un parlamentar AUR inainte de motiunea de cenzura, acesta a decis sa-si dea demisia din functia de director general al Societatii de Transport Public Timisoara.


Potrivit demisiei anuntate, astazi, in cadrul Consiliului de Administratie, Nicu Bitea isi incheie colaborarea cu STPT, incepand cu data de 19 octombrie 2021, din motive personale.

Prezentam declaratia lui Nicolae Bitea:

„Am preluat Societatea de Transport Public Timisoara in calitate de director general incepand cu data de 27 iulie 2018, data la care erau restante salariale catre angajati de mai bine de doua luni. De asemenea, conditiile de munca ale angajatilor din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare.

In aceste conditii, pe parcursul celor mai bine de trei ani in care am activat ca director general al institutiei m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, marirea acestora si de crearea conditiilor de munca cel putin decente in toate sectoarele, dar in special la nivelul personalului muncitor, unde am gasit conditii aproape inumane de munca.

In ceea ce priveste activitatea transportului public local, la data inceperii mandatului meu erau scoase in circulatie 115 de mijloace de transport in fiecare zi. In prezent sunt scoase 165 de mijloace de transport in comun, pe liniile urbane si metropolitane, dupa ce am suplimentat majoritatea liniilor cu mai multe unitati (tramvaie, autobuze, troleibuze, minibuze).

Pe parcursul mandatului am colaborat foarte bine cu Consiliul de Administratie al STPT, care a sustinut toate proiectele ce au adus un plus societatii de transport, atat la nivel intern (conditii de munca, mariri salariale), cat si la nivel extern (micsorarea timpilor de asteptare in statii, igienizare, montarea de statii noi).

Precizez ca situatia financiara a STPT este rezonabila, cu exceptia ratei care trebuie achitata catre ANAF, <mostenire> veche pe care am gasit-o in momentul in care am preluat conducerea societatii. Situatia financiara ar fi fost alta, daca Societatea Metropolitana de Transport Timisoara ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este si motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, in vederea platii serviciilor de transport.

Tin sa atentionez, asa cum am facut-o de nenumarate ori in ultimul an prin zeci de adrese catre Primaria Municipiului Timisoara, ca neplata ratei de esalonare, a obligatiilor la salarii si a TVA-ului duce la pierderea mentinerii esalonarii si automat de executare silita de catre ANAF a garantiilor depuse de catre STPT. Este vorba despre garantiile ce presupun intreg patrimoniul societatii – tramvaie, troleibuze, hale de reparatii, cladiri, parc propriu, baza sportiva in valoare de 87.000.000 de lei.

Pana la sfarsitul anului 2021 trebuie achitate urmatoarele sume de bani catre ANAF: 2.600.000 lei – luna octombrie; 11.000.000 lei – luna noiembrie; 4.500.000 luna decembrie.

Reamintesc ca am facut, in calitate de director general al STPT, in ultimul am, nenumarate adrese catre Primaria Municipiului Timisoara in ceea ce priveste nevoia lunara de bani pentru functionarea zilnica, dar deschiderea si sustinerea autoritatii tutelare s-au lasat asteptate, neprimind niciun raspuns. Adresele la care ma refer pot fi verificate, acestea fiind datate si inregistrate.

La final, doresc sa le transmit fostilor mei colegi din cadrul Societatii de Transport Timisoara intreaga apreciere pentru efortul depus si pentru profesionalismul de care au dat dovada in cei trei ani in care am colaborat”, se mentioneaza in darea de seama a directorului STPT.

Urmeaza o lista cu peste 50 din realizarile sale, implementate sau care urmeaza a fi implementate in perioada imediat urmatoare, printre care cresterea salariilor angajatilor, angajarea de soferi, cresterea parcului auto, plata cu cardul a biletelor pe mijloacele de transport in comun, montarea wi-fi in mijloacele de transport si multe altele. (G.G.)

Sursa foto: Ziua de Vest

Leave a Reply