Traficul de pasageri pe Aeroportul International Timisoara, sub cel de pe Otopeni, Cluj si Iasi. Inca nu s-a recuperat „decalajul” provocat de pandemie

Asociatia Aeroporturilor din Romania (AAR) a dat publicitatii un top al aeroporturilor din Romania din care reiese ca, in 2022, traficul aerian a inregistrat o crestere importanta, comparativ cu precedentul, insa este inca departe de nivelul de dinaintea pandemiei.


Mai exact, in 2022, au trecut pragul aeroporturilor din Romania 21.015.948 de pasageri, cu 87% mai multi decat in 2021. Fata de anul 2020, cresterea este si mai spectaculoasa, de 192%. Totusi, vorbim de ani marcati de restrictii dure de circulatie. In comparatie cu anul 2019, de altfel cel mai bun, numarul pasagerilor din 2022 este cu 9,55% mai mic.

In ceea ce priveste miscarile de aeronave din anul 2022 (aterizari si decolari), totalul de 220.681 inseamna o crestere de aproape 32 de procente fata de cifra din anul 2021, dar ramane cu 17% mai mic fata de valoarea din 2019. Traficul aerian de marfa in schimb a fost peste nivelul inregistrat inainte de pandemie: in 2022 pe aeroporturile din Romania au fost transportate 53.877 de tone de marfa, cu 5,8% mai mult decat in anul 2019.

Pentru aviatia civila ultimii ani au fost foarte dificili, dar iata ca am reusit sa recuperam peste cifrele previzionate. A fost o revenire puternica, mai ales in lunile de vara, cand pe unele aeroporturi din Romania au fost inregistrate valori de trafic mai mari decat cele din anul 2019.

Exista potential foarte mare si estimam ca anul viitor vom depasi 24 de milioane de pasageri, iar daca vorbim de estimari pe termen lung ne asteptam ca in anul 2040 aeroporturile din Romania sa inregistreze aproape 50 de milioane de pasageri”, a declarat David Ciceo, presedintele Asociatiei Aeroporturilor din Romania.

ARR prezinta, cu ajutorul unor grafice, si situatia celor mai importante aeroporturi din tara. Cum sta Aeroportul International Timisoara? In ceea ce priveste numarul de pasageri, cu 1,2 milioane, este pe locul 4, fiind depasit de cele din Otopeni (12,6 milioane), Cluj (2,6 milioane) si Iasi (1,5 milioane). Inca nu s-a reusit recuperarea decalajului provocat de pandemie, in conditiile in care, in 2019, aeroportul din Timisoara a fost tranzitat de 1,6 milioane de pasageri. Tot pe locul 4 este si la numarul de miscari de aeronave, singura diferenta fata de ierarhia anterioara fiind ca este peste Iasi, dar sub Baneasa. AIT recupereaza cumva la traficul de marfa, capitol unde este depasit doar de Otopeni. (R.G.)

 

Leave a Reply