Directia Finantelor Publice Timisoara: De la 1 martie 2022, transmiterea cererilor si documentelor catre organele fiscale, doar ONLINE. Sunt vizati toti contribuabilii

Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale, a fost introdusa, incepand cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central  a cererilor, inscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spatiului Privat Virtual.


Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.

In situatia in care contribuabilii/ platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.

Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, pana la data de 01 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot aparea in situatia in care un document trebuie depus intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin intermediul Spatiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aplicarea unor amenzi, etc.

Reamintim faptul ca Spatiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii, cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie, etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.

Persoanele fizice sau juridice, care detin certificate digitale calificate, pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat, pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.

Informatii suplimentare cu privire la inrolarea in Spatiul Privat Virtual se pot obtine:
– accesand portalul ANAF, la sectiunea “Servicii Online”
– vizionand materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale calificate – https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s  si pentru persoane fizice, cu nume de utilizator si parola  –   https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )
– telefonic, apeland Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60. (ANAF – Serviciul comunicare, relatii publice si mass media)

Leave a Reply